30 posztötlet Instagramra gasztro vállalkozásoknak

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email
Print

Ahogy egy korábbi cikkben is írtam, a gasztro vállalkozások számára az egyik legnagyszerűbb közösségi média platform az Instagram. Ha te is mindig gondban vagy, mit is kellene posztolni, akkor olvasd el a cikket és meríts inspirációt az itt található ötletekből.

Az Instagramon posztolásnak, csakúgy, mint más közösségi média jelenlétnek a lényege a rendszeres, folyamatos posztolás, a releváns tartalmak megosztása. Készíts egy marketing stratégiát, amelyben rögzíted, milyen tartalmakat szeretnél megosztani és milyen rendszerességgel és tartsd ehhez magad. A követőid száma úgy fog növekedni, ha folyamatosan ellátod őket új információkkal. A stratégia készítése ehhez elengedhetetlen. 

Vannak olyan applikációk, amelyek segíthetik a munkádat a sablonok létrehozásával, az időzítéssel kapcsolatban, de a tartalmakat neked kell legyártani és a posztokat neked kell megírnod hozzá. Érdemes egy hónapra előre gondolkodni és egy egész napot arra szánni, hogy kitaláld és elkészítsd a következő havi posztokat.

Ha nem szeretnél előre dolgozni (pedig nagyon idő hatékony tud lenni ám!), akkor is érdemes legalább a tartalmakat meghatározni, így reggelente csak a táblázatodat kell elővenni és máris tudod, aznapra mit is posztolj.

Eldöntheted, hogy hetente ismétlődő tartalmakat osztasz meg, vagy egy hónapon keresztül minden nap másikat.

Ha az első választod, az első hét posztötletet javaslom gasztro vállalkozások számára, hetente természetesen új tartalmakkal.

Ha a második mellett döntesz, akkor az alábbi harminc témát járhatod körbe:

1. Hétfő – általad készített termék (péksütemény, sütemény, étel, kávé, pizza)

2. Kedd – vendégek visszajelzése (FB vélemény, weboldal vélemény, személyes üzenet – a vendég hozzájárulásával)

3. Szerda – ilyen volt – ilyen lett (alapanyag az egyik fotón, késztermék a másikon)

4. Csütörtök – egy fotó a beltérről, épületről, eszközökről

5. Péntek – vendégek a képen, ahogy esznek és jól érzik magukat – hozzájárulásukkal

6. Szombat – alkalmazott – munka közben (pék, cukrász, pincér, szakács, barista, stb.)

7. Vasárnap – a hét legnagyobb sikere

8. vicces GIF készítése

9. kulisszák mögött fotó

10. valami nem sikerült úgy, ahogyan azt eltervezted

11. kérdés feltevés – ezt vagy azt választanád?

12. akciós termék bemutatása

13. tulajdonos/konyhafőnök/pincér/cukrász/barista kedvence – mesélni a képről, hogyan készült, milyen alapanyag, stb.

14. inspiráló idézet

15. kérdezz-felelek nap – bármilyen kérdést feltehetnek neked a követők

16. célok megosztása – erre a hónapra mit terveztetek

17. hónap ajánlata – hónap első napján

18. heti ajánlat – hét első napján

19. blogcikk megosztása

20. recept megosztása

21. videó – valamilyen termék elkészítése

22. mérföldkő – x db követő, x hónapja nyitva, stb.

23. munkahely különböző részletei befotózva

24. a település bemutatása – programok, kedvenc helyek, épületek

25. call-to-action: kövessetek Facebookon/Pinteresten/YouTube-on is

26. tippek, trükkök a termékek készítésével kapcsolatban

27. szavazás

28. kérdés: Mi a kedvenc…?

29. új termék bemutatása

30. a legnépszerűbb termék, miért ez az

Remélem a fenti tippek segítenek neked abban, hogy gasztro vállalkozásod sikeres legyen az Instagramon és szuper követőbázisod alakuljon ki. Ha bármilyen kérdésed van, tedd fel bátran, szívesen válaszolok neked!

Amennyiben úgy érzed, elvesztél a közösségi média útvesztőjében, töltsd ki a 60 perces ingyenes konzultációt igénylő űrlapot és beszéljük át, milyen elképzeléseid vannak. Szívesen segítek neked elérni az általad kitűzött marketing célokat, legyen szó stratégia készítésről, közösségi média kezelésről vagy akár blogcikkek írásáról.

Ha tetszett neked a cikk és további értékes tartalmakat szeretnél, kövess engem az alábbi helyeken is.