Ahogy egy korábbi cikkben is írtam, a gasztro vállalkozások számára az egyik legnagyszerűbb közösségi média platform az Instagram. Ha te is mindig gondban vagy, mit is kellene posztolni, akkor olvasd el a cikket és meríts inspirációt az itt található ötletekből.
Az Instagramon posztolásnak, csakúgy, mint más közösségi média jelenlétnek a lényege a rendszeres, folyamatos posztolás, a releváns tartalmak megosztása. Készíts egy marketing stratégiát, amelyben rögzíted, milyen tartalmakat szeretnél megosztani és milyen rendszerességgel és tartsd ehhez magad. A követőid száma úgy fog növekedni, ha folyamatosan ellátod őket új információkkal. A stratégia készítése ehhez elengedhetetlen.
Vannak olyan applikációk, amelyek segíthetik a munkádat a sablonok létrehozásával, az időzítéssel kapcsolatban, de a tartalmakat neked kell legyártani és a posztokat neked kell megírnod hozzá. Érdemes egy hónapra előre gondolkodni és egy egész napot arra szánni, hogy kitaláld és elkészítsd a következő havi posztokat.
Ha nem szeretnél előre dolgozni (pedig nagyon idő hatékony tud lenni ám!), akkor is érdemes legalább a tartalmakat meghatározni, így reggelente csak a táblázatodat kell elővenni és máris tudod, aznapra mit is posztolj.
Eldöntheted, hogy hetente ismétlődő tartalmakat osztasz meg, vagy egy hónapon keresztül minden nap másikat.
Ha az első választod, az első hét posztötletet javaslom gasztro vállalkozások számára, hetente természetesen új tartalmakkal.
Ha a második mellett döntesz, akkor az alábbi harminc témát járhatod körbe:
1. Hétfő – általad készített termék (péksütemény, sütemény, étel, kávé, pizza)
2. Kedd – vendégek visszajelzése (FB vélemény, weboldal vélemény, személyes üzenet – a vendég hozzájárulásával)
3. Szerda – ilyen volt – ilyen lett (alapanyag az egyik fotón, késztermék a másikon)
4. Csütörtök – egy fotó a beltérről, épületről, eszközökről
5. Péntek – vendégek a képen, ahogy esznek és jól érzik magukat – hozzájárulásukkal
6. Szombat – alkalmazott – munka közben (pék, cukrász, pincér, szakács, barista, stb.)
7. Vasárnap – a hét legnagyobb sikere
8. vicces GIF készítése
9. kulisszák mögött fotó
10. valami nem sikerült úgy, ahogyan azt eltervezted
11. kérdés feltevés – ezt vagy azt választanád?
12. akciós termék bemutatása
13. tulajdonos/konyhafőnök/pincér/cukrász/barista kedvence – mesélni a képről, hogyan készült, milyen alapanyag, stb.
14. inspiráló idézet
15. kérdezz-felelek nap – bármilyen kérdést feltehetnek neked a követők
16. célok megosztása – erre a hónapra mit terveztetek
17. hónap ajánlata – hónap első napján
18. heti ajánlat – hét első napján
19. blogcikk megosztása
20. recept megosztása
21. videó – valamilyen termék elkészítése
22. mérföldkő – x db követő, x hónapja nyitva, stb.
23. munkahely különböző részletei befotózva
24. a település bemutatása – programok, kedvenc helyek, épületek
25. call-to-action: kövessetek Facebookon/Pinteresten/YouTube-on is
26. tippek, trükkök a termékek készítésével kapcsolatban
27. szavazás
28. kérdés: Mi a kedvenc…?
29. új termék bemutatása
30. a legnépszerűbb termék, miért ez az
Remélem a fenti tippek segítenek neked abban, hogy gasztro vállalkozásod sikeres legyen az Instagramon és szuper követőbázisod alakuljon ki. Ha bármilyen kérdésed van, tedd fel bátran, szívesen válaszolok neked!
Amennyiben úgy érzed, elvesztél a közösségi média útvesztőjében, töltsd ki a 60 perces ingyenes konzultációt igénylő űrlapot és beszéljük át, milyen elképzeléseid vannak. Szívesen segítek neked elérni az általad kitűzött marketing célokat, legyen szó stratégia készítésről, közösségi média kezelésről vagy akár blogcikkek írásáról.
Ha tetszett neked a cikk és további értékes tartalmakat szeretnél, kövess engem az alábbi helyeken is.