Hogyan használd az Instagram Story-t?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email
Print

Az Instagram szinte létszükség egy gasztro vállalkozás számára, hiszen itt tudod legjobban megmutatni a termékedet, legyen szó akár egy ételről, egy cukrászsüteményről, egy pékáruról, egy kávéról vagy akár egy pizzáról. De mi is az az Instagram Story és hogyan használhatod?

A csatornánkon, fő galériánkban posztolt „állandó” tartalmainkon kívül elérhetjük a már meglévő és potenciális követőinket a Stories funkción keresztül posztolt 24 órás felvételekkel is. Míg a fő galériában a fontosabb és magasabb minőségben elkészített bejegyzések megosztását javaslom, Instagram Storieson posztolható minden spontánabb, akár behind-the-scenes jellegű kép, videó, boomerang, amelyeket különféle matricákkal (stickerekkel) és effektekkel turbózhatunk fel. Az Instagram Stories-on 15 másodperces videókat (akár többet is!) tehetünk közzé, míg az így posztolt képek 5 másodpercre bukkannak fel, de egymás után bármennyiszer újra megtekinthetők – elérési adatok azonban a külvilág számára nem láthatók, ahogyan lájkok sem érkezhetnek ezekre. Gyakorlatilag tehát képesek vagyunk egy teljes nap narratíváját kötetlenül megosztani a követőinkkel, és a történetmesélés ezen formája képes még közelebb hozni a személyünket, márkánkat az emberekhez.

Mit mutatnak az Instagram Stories statisztikák?

Hogy miért érdemes a céges profiloknak is használni ezt a funkciót, arra a legaktuálisabb statisztikák is választ adnak. Az Instagram nemrégiben tette közzé többek között az alábbi adatokat:

 

  • a Stories funkció bevezetése óta a felhasználók több időt töltenek az alkalmazással, mint azelőtt
  • a 25 év alatti Instagram felhasználók naponta több, mint 32 percet tölteni az alkalmazáson belül
  • míg a 25 évesek és annál idősebbek több, mint 24 percet
  • ami a márkákat illeti: a céges profilok több, mint 50 százaléka posztolt Instagram Story-t a megelőző hónapban
  • a márkák önmegsemmisülő tartalmai egészen szép engagementet hoznak: minden ötödik Instagram Story-ra érkezik ugyanis egy privát üzenet (direct message – DM) valamelyik követőtől
  • a leggyakrabban használt „Location Tag”, azaz geotag címke Jakartáé (Indonézia), a legtöbb sztoriban használt hashtag a #goodmorning, a legnépszerűbb matrica a színes geolokációs matrica, és a leggyakrabban használt arcfilter a kiskutyás filter. Amit egyébként elég direkten inspirált a Snapchat hasonló filtere.

 

Mire használd az Instagram Stories funkcióját?

Ahogy a fentiekben is írtam, fő galériában megosztani elsősorban a legjobb minőségű, valóban Instagram-kompatibilis, ugyanakkor a márka üzeneteit hűen közvetítő, egyedi vizuális tartalmakat javaslom. Viszont, az Instagram marketing aktivitásadban a Stories funckió sokkal nagyobb teret ad a spontaneitásnak: itt elférnek, sőt, sokkal inkább közelebb hozzák a követőket a márkához a spontánabb, emberközelibb, behind-the-scenes jellegű, de természetesen továbbra is márkahű és hiteles képek, videók. Azaz, fő galériába a legjava menjen, például az eredmény, míg Stories-on komplexen elmesélhető egy történet minden érdekesebb mozzanata.

5 jó Instagram Stories ötlet márkáknak

És hogy gyakorlati példákat is említsünk, amelyeknek az alkalmazását akár már mától elkezdheted teljesen magadtól: az Instagram Stories kiválóan megtámogatja mind a fő galériád, mind a weboldalad vagy offline értékesíti csatornád, ha ügyesen használod. Szóval, először is, merd elkezdeni használni, például ezekkel az ötletes tartalmakkal:

 

  • avasd be a követőid a márkádat, szolgáltatásodat, termékeidet érintő kulisszatitkokba, vezesd körbe őket ott, ahová különben nem juthatnak el
  • promózd itt az új terméked, linkeld be Stories-ba annak URL-jét, vezesd át a követőket Storiesból a weboldaladra
  • erősíts rá itt is a legfrissebb fő galériás poszt üzenetére: a Stories kiválóan alkalmas rövidebb szövegek közvetítésére
  • oszd meg itt a legjobb, releváns követői tartalmakat. Hidd el, értékelni fogják!
  • a sztorijaid az igazán hűséges követőidet érdeklik. Jutalmazd meg őket csak a Stories-on kommunikált kuponkóddal!

Amennyiben úgy érzed, elvesztél a közösségi média útvesztőjében, töltsd ki a 60 perces ingyenes konzultációt igénylő űrlapot és beszéljük át, milyen elképzeléseid vannak. Szívesen segítek neked elérni az általad kitűzött marketing célokat, legyen szó stratégia készítésről, közösségi média kezelésről vagy akár blogcikkek írásáról.

Ha tetszett neked a cikk és további értékes tartalmakat szeretnél, kövess engem az alábbi helyeken is.