A Facebook még mindig az egyik legnépszerűbb közösségi média platform, amelyen mind az idősebb, mind a fiatalabb korosztály aktívan jelen van, így érdemes kihasználni ezt a megjelenési lehetőséget. Ma arról írok, hogyan és miért érdemes Facebook csoportot létrehozni és ott hogyan aktiváld a csoporttagokat.
A Facebookon a Menüre kattintva előtűnik az a lehetőség, hogy ÚJ CSOPORT LÉTREHOZÁSA. Itt meg tudjuk adni a csoport nevét, adatvédelmi beállításait (privát vagy nyilvános) és meghívhatjuk az ismerőseinket. Ha nem témába vágó számukra, akkor ezt a lépést egyébként nem javaslom. Kiválaszthatjuk azt is, hogy látható a csoport vagy rejtett, vagyis csak a tagok találhatják meg. Ennek eldöntése mindig témától függ, de egy Gasztro vállalkozás esetében én az alábbi beállításokat javaslom: privát és látható.
Következő lépésként töltsünk fel egy olyan borítóképet, amely jellemző a vállalkozásra és könnyen beazonosítja a tagoknak, hol is járnak. Ezután elkezdhetjük a csoportba meghívni az embereket.
Ha van Facebook oldala a vállalkozásunknak, az azt kedvelő személyeket máris meghívhatjuk.
Érdemes beugró kérdéseket készíteni, így jobban megismered azokat, akik csatlakoztak. Készítsünk csoportszabályzatot is, amelyben rögzítjük, hogy milyen viselkedést fogunk tolerálni és milyet nem.
Nyugalom, ez a te csoportod! Ha valaki olyat kommentel, ami agresszív, támadó, nem releváns, egyszerűen csak ne engedd be a posztot! Itt nincs apelláta, a te véleményed számít, ne érezd magad emiatt kényelmetlenül.
Ha már vannak bent tagok, az alábbi lépésekkel aktivizálhatod őket:
Amennyiben úgy érzed, elvesztél a közösségi média útvesztőjében, töltsd ki a 60 perces ingyenes konzultációt igénylő űrlapot és beszéljük át, milyen elképzeléseid vannak. Szívesen segítek neked elérni az általad kitűzött marketing célokat, legyen szó stratégia készítésről, közösségi média kezelésről vagy akár blogcikkek írásáról.
Ha tetszett neked a cikk és további értékes tartalmakat szeretnél, kövess engem az alábbi helyeken is.