Ha belevágsz egy gasztro vállalkozásba, csak kapkodod a fejed, milyen közösségi médiában kellene megjelenned, hogy elérd az ügyfeleidet. Ebben a blogbejegyzésben igyekszem neked egy kis segítséget adni, melyik platformon érdemes jelen lenned és milyen tartalmakat érdemes megosztanod gasztro vállalkozásként, hogy kialakuljon egy stabil követőbázisod.
Ha gasztrovállalkozást indítottál, mindenképpen érdemes a kommunikáció fő hangsúlyát a vizuális megjelenésre fordítani. Vagyis, ez azt jelenti, hogy bátran mutasd be a vásárlóidnak az általad készített termékeket – legyen szó ételről, süteményről, pékáruról, kávéról vagy akár pizzáról.
Ezek néhány apró trükk segítségével remekül fotózhatók vagy videózhatók és igazán meghozzák a kedvet a vásárláshoz.
Nem tudod, hogyan kezdj bele az ételfotózásba? Kattins erre a bejegyzésre és készítsd el még ma az első ínycsiklandó fényképedet!
10 TIPP, HOGY VEVŐMÁGNES ÉTELFOTÓID LEGYENEK
Ha már elkészültek a csodás fényképek vagy videók, eldöntheted, hol osztod meg őket.
Jelenleg Magyarországon a legismertebb és legnagyobb felhasználóbázissal rendelkező közösségi média platformok az alábbiak:
Ez nem azt jelenti, hogy mindenhol jelen kell lenned és minden nap folyamatosan posztolnod kell, de érdemes ezek közül legalább 2-3-at kiválasztani és azokon aktívan közreműködni. Egy jól megválasztott marketing stratégiával sikeresen tudod venni ezt az akadályt, a tervezett posztokkal és időzítéssel pedig sok időt szabadíthatsz fel magadnak.
Nézzük, melyik platformon milyen tartalmakkal lehetsz jelen.
Manapság már szinte a nagymamák is fent vannak Facebook-on, így elvileg sok embert elérsz. Az igazság azonban az, hogy az organikus elérés egyre csökken, az algoritmus folyamatosan változik és a nagyobb tömegeket szinte csak fizetett hirdetésekkel csábíthatod magadhoz.
Formátum: Készíthetsz képes és videós tartalmat is, ez utóbbi több embernek jelenik meg és egy rövid változat nagyobb érdeklődést kelt, mint egy egyszerű kép.
A csodás fotók lelőhelye! Ezt ajánlom a legjobban számodra, hiszen itt igazán bemutathatod a csodás késztermékeidet és a megfelelő hashtag választásával hamar nagyobb követőbázist alakíthatsz ki magadnak.
Formátum: fotó, Instagram Storyban videó is
YOUTUBE
Ha videós tartalmakban gondolkodsz, mindenképpen érdemes egy YouTube csatornát létrehozni, hiszen itt akár lejátszási listákba rendezve, témánként tudod feltölteni az általad elkészített anyagokat.
Ezek lehetnek akár rövid videók (hogyan készül el egy étel, kávé, sütemény), de akár személyesebb hangvételű dolgokat is megoszthatsz.
Formátum: videó
Az egyik legdinamikusabban fejlődő platform a Pinterest. Ide igazából inspirálódni járnak az emberek, az ötleteket táblákra mentik (pin-elik) és később visszanézik.
Ide akkor érdemes regisztrálnod, ha lesznek olyan receptek, amelyeket megosztasz, hiszen egy szuper fotó és egy szuper recept leírás garantált sikert hoz számodra.
Formátum: rövid videó, fotók
TIKTOK
A világ legtöbbet letöltött applikációjává vált az utóbbi években, főként a fiatalabb generáció használja. Dinamikusan fejlődik, rengeteg olyan csatorna van, amely videós anyagban mutatja be egy-egy étel elkészítésének folyamatát.
Ha ilyenben gondolkodsz, mindenképpen érdemes itt is jelen lenned!
Formátum: videó
Jó kombinációk lehetnek az alábbiak, ha nem szeretnél mindenhol jelen lenni:
+1 hely – SAJÁT WEBOLDAL
Nem győzöm elégszer hangsúlyozni, hogy bár nagyon fontos a közösségi médiában jelen lenni, de ez soha, SOHA nem helyettesítheti egy igényes, folyamatosan frissített weboldal meglétét.
Sajnos a fiókodat feltörhetik, a profilodat felfüggeszthetik és akkor ott állsz tanácstalanul, hogyan éred el a követőidet. Ez nem egyszer fordult elő az utóbbi időben, az ügyfél pedig kapkodva kérte a segítségem, mert semmilyen saját eszköz nem volt a kezében.
Érdemes ezt is észben tartani, amikor az online jelenlétedet tervezed meg.
Amennyiben úgy érzed, elvesztél a közösségi média útvesztőjében, töltsd ki a 60 perces ingyenes konzultációt igénylő űrlapot és beszéljük át, milyen elképzeléseid vannak. Szívesen segítek neked elérni az általad kitűzött marketing célokat, legyen szó stratégia készítésről, közösségi média kezelésről vagy akár blogcikkek írásáról.