Megnyitottad régóta tervezett vendéglátóhelyedet és szeretnéd, ha minél hamarabb tele lenne a foglalási naptárad? Összegyűjtöttem neked 10 tippet, amelyek segítségével egyre több látogatóra tehetsz szert, akik rövid időn belül törzsvásárlókká válhatnak. Kezdd el alkalmazni a javaslatokat még ma és készülj fel a rendelésekre!
„Jó bornak nem kell a cégér!” – tartja a régi közmondás, ez azonban 2021-ben már nem állja meg a helyét. Ha most indítottad el a vállalkozásodat vagy ha a járványhelyzet miatt kevesebb vendéged van – ideje, hogy turbósebességre kapcsold a marketinged és népszerűsítsd a vendéglátóhelyed az alábbi módszerekkel.
1. A felhasználó által generált tartalom felhasználása
A felhasználó által generált tartalom (angolul User Generated Content) nem más, mint amit a neve takar: olyan tartalom, amelyet a vendégeid készítenek a márkádról, az éttermedről, az ételeidről, a helyszínről, amit aztán közzétesznek a közösségi médiában és bejelölnek rajta.
A legegyszerűbb, ha ezeket a szuper, hiteles tartalmakat továbbosztod a saját felületeidet – természetesen azután, miután engedélyt kértél a készítőjétől (lehetőleg írásban).
Természetesen te is készíthetsz szuper fotókat a saját termékeidről, de az emberek már csak ilyenek: ha azt látják, hogy valamelyik ismerősük már kipróbált valamit, ami ráadásul tetszik neki, nagyobb bizalommal próbálják ki ők is.
2. Ne csak a saját helyedről posztolj
Ez először lehet kissé ellentmondásos lesz számodra, de hidd el, hogy hatékony. Posztolj kevesebbet magadról, a felszabadult helyeket pedig töltsd ki azokkal az információkkal, amelyek a hozzád látogatókat érdekelhetik, segítik őket vagy egyszerűen csak szórakoztatóak.
Tippek:
A lista végtelen, csak nézz körül és vedd észre, mi érdekelhet egy látogatót a térségedben. Ezzel nem csak a saját helyed, de a térség turizmusát is fellendíted. És ha már ilyen sok remek és értékes információt kaptak tőled az emberek, mit gondolsz, hová fognak betérni, ha megéheznek?
3. Ösztönözd vendégeidet arra, hogy jelentkezzenek be online
A legtöbb ember szívesen posztolja ki, hol van éppen abban a pillanatban. Ha pedig még egy kis apró meglepetést is kap érte cserébe, tuti, hogy még gyorsabban nyomja meg a közzététel gombot.
Szerencsére ez a funkció már mind a Facebookon, mind az Instagramon elérhető – így könnyedén buzdíthatod vendégeidet arra, hogy jelentkezzenek be nálad. Ajándékként pedig felajánlhatsz egy koktélt, egy ingyen üdítőt, egy gombóc fagyit (vagy amit csak szeretnél), amelyet a telefon képernyőjének felmutatásával vehet igénybe a pincéreknél.
Itt is érvényesül az a hatás, mint az előbb – ha az ismerősei látják, hogy honnan jelentkezett be és ott milyen fotót osztott meg, legközelebb ha arra járnak, ők is bekukkantanak.
4. Kérd meg őket, hogy adjanak értékelést
Az online vélemények nagyon hatékonyak lehetnek. Mielőtt megkérnéd a vendégedet arra, hogy adjon rólad értékelést, győződj meg róla, hogy elégedett volt a szolgáltatással.
Mind a Facebookon, mind a saját weboldaladon használhatod ezt a funkciót. Az emberek többsége az elsők között nézi meg az értékeléseket, más emberek véleményét egy helyről, ezért fontos, hogy ott mit olvas.
Ha valaki negatív véleményt ír, az sem gond, hiszen ez segít rávilágítani a hiányosságokra és ki tudod ezeket javítani. Fel tudod venni a kapcsolatot a vendégeddel és felajánlhatsz neki kompenzációt, ha valóban jogos volt a kritikája. Így benne is pozitív érzés lesz a fiaskó ellenére és a többiek is látják, hogy milyen jó vagy vészhelyzetben.
Viszont lesznek olyanok, akiknek semmi nem jó, így a túl kekeckedő vendéggel, akinek semmiféle megoldás nem lesz megfelelő, nem érdemes túl sokat törődni.
5. Adj értéket kedvezmények helyett
Gondolom te sem szeretnél az a hely lenni, ahová folyton csak akcióval tudják becsábítani az embereket. Árengedmény helyett gondolj inkább arra, hogy adj olyan értéket a vendégeidnek, amiért már megéri nekik betérni hozzád. Ha esetleg rá tudod venni őket, hogy még a barátaikat is hozzák magukkal, az még nagyobb eredmény.
Ez lehet egy ingyenes ital, egy extra desszert, egy féláras kedvezmény a második adagra. Gondolkodj másképp és biztosan kitalálsz valami nagyszerűt.
Remélem az általam javasolt tippekkel sikerül fellendítened a vendéglátóhelyed forgalmát. Válaszd ki közülük a kedvencedet (vagy akár az összeset) és kezdd el bevezetni a mindennapjaidba. Van, amelyik azonnali eredményt ad, de lesz olyan is, amelyik hosszabb távon térül meg. Mindegy melyiket választod, csak kezdd el ma alkalmazni!
Amennyiben úgy érzed, elvesztél a közösségi média útvesztőjében, töltsd ki a 60 perces ingyenes konzultációt igénylő űrlapot és beszéljük át, milyen elképzeléseid vannak. Szívesen segítek neked elérni az általad kitűzött marketing célokat, legyen szó stratégia készítésről, közösségi média kezelésről vagy akár blogcikkek írásáról.
Ha tetszett neked a cikk és további értékes tartalmakat szeretnél, kövess engem az alábbi helyeken is.